Pályázati kiírás igazgató (magasabb vezető) munkakör betöltésére

2025.11.24

Szarvas Város Önkormányzata

a Munka törvénykönyvéről szóló 2021. évi I. törvény és a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. X. 30.) EMMI rendelet alapján pályázatot hirdet a

Tessedik Sámuel Múzeum és Szárazmalom, Városi Könyvtár igazgató (magasabb vezető) munkakör betöltésére

A Mt. szerinti jogviszony időtartama: Határozatlan idejű Mt. szerinti jogviszony.

Foglalkoztatás jellege: Teljes munkaidő.

A vezetői megbízás időtartama: A vezetői megbízás határozott időre, 2026. március 1-től 2031. február 28-ig szól.

A munkavégzés helye: Békés vármegye, 5540 Szarvas, Vajda Péter u. 1.

A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok: Az igazgató gyakorolja a munkavállalók felett a munkáltatói jogokat, tervezi, irányítja és ellenőrzi az intézmény feladatainak ellátását, tevékenységével biztosítja az intézmény rendeltetésszerű és gazdaságos működését, felelős az intézmény szakmai tevékenyégének színvonalas ellátásáért.

Illetmény és juttatások:

A munkabér és a vezetői megbízás díjazásának mértéke a Mt. szerinti megállapodás alapján.

Igény szerint szolgálati lakás biztosítható a fenntartó döntése alapján.

Pályázati feltételek:

  • mesterfokozatú végzettség és szakirányú szakképzettség, jogász vagy közgazdász
  • szakképzettség
  • KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret
  • végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének
  • megfelelő jogviszonyban legalább hároméves szakmai gyakorlatot szerzett, valamint a
  • megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal is rendelkezik
  • államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés elvégzése
  • vagyonnyilatkozat tételi eljárás lefolytatása a megbízást követően
  • magyar állampolgárság
  • büntetlen előélet, cselekvőképesség

A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

  • az intézmény vezetésére vonatkozó részletes szakmai és vezetési program
  • részletes szakmai önéletrajz
  • végzettséget igazoló okiratok másolata
  • KER szerinti B2 szintű idegennyelv-ismeret igazolása (államilag elismert középfokú
  • nyelvvizsga másolata)
  • 1967/56/2025
  • államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó 120 órás képzés elvégzését igazoló
  • okirat, ennek hiányában nyilatkozat arról, hogy megválasztása esetén a képzést két
  • éven belül elvégzi
  • az intézmény alaptevékenységének megfelelő feladatkörben, közalkalmazotti vagy
  • munkavégzésre irányuló további jogviszonyban legalább három éves szakmai és
  • vezetői gyakorlatot igazoló dokumentumok másolata (pl. kinevezési okirat vagy
  • megbízási szerződés másolata)
  • 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány a foglalkozástól eltiltás hiányára is
  • kiterjedően
  • a pályázó adatkezelési nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagot a pályázat
  • elbírálásában részt vevők megismerhetik, és a pályázati anyagában foglalt személyes
  • adatainak pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul
  • nyilatkozat a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítésének vállalásáról
  • nyilatkozat arról, hogy pályázatának nyilvános ülésen történő elbírálásához
  • hozzájárul-e, vagy zárt ülésen kéri azt
  • nyilatkozat összeférhetetlenségről (Mt. 211. §)

A munkakör betölthetőségének időpontja:

A munkakör a pályázatok elbírálását követően, 2026. március 1. napjától betölthető.

A pályázat benyújtásának határideje:

2026. január 15.

A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt Boross Árpád Bence intézményfelügyeleti igazgató nyújt a 66/311-122 – 112 m. telefonszámon vagy e-mailben (borossbence@szarvas.eu).

A pályázatok benyújtásának módja:

  • Postai úton, a pályázatnak Szarvas Város Önkormányzata címére történő
  • megküldésével (5540 Szarvas, Szabadság út 36.). Kérjük a borítékon feltüntetni a
  • pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot (1967/56/2025), valamint a
  • munkakör megnevezését (igazgató).
  • Személyesen: Hodálik Pál polgármester, Békés vármegye, 5540 Szarvas, Szabadság út 36.

A pályázat elbírálásának módja, rendje:

A benyújtott pályázatokról és a magasabb vezetői megbízásról a jogszabályokban foglaltak

szerint Szarvas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.

A pályázat elbírálásának határideje:

2026. február 28.

A munkáltatóval kapcsolatban további információt a www.szarvas.hu honlapon szerezhet.

Szarvas, 2025. november 20.

                      Hodálik Pál                                           Horváthné Dr. Kepenyes Edit

                    polgármester                                                           jegyző

                                           Szarvas Város Önkormányzata